divendres, 26 d’octubre del 2012

Una altra bona biografia lingüística


Biografia lingüística

“Què és una llengua? Què vol dir parlar-la, saber-la i aprendre-la? Serà simplement una eina que utilitzaré  per guanyar-me la vida al dia de demà?” Aquestes preguntes sempre han estat donant voltes i més voltes al meu cap. Perquè crec, i estic gairebé segura, que una llengua no és simplement per ser parlada i estudiada.

Jo vaig néixer a Florència, una ciutat d’Itàlia, encara que considero el xinès com la meva llengua materna ja que els meus pares són xinesos. Actualment visc a Espanya i de tant en tant viatjo a la Xina. A vegades considero que realment sóc afortunada, perquè només tinc 15 anys i ja he tingut l’oportunitat de conèixer tres països i haver tingut contacte amb almenys una llengua de cadascun d’ells. Però no ha sigut fàcil arribar a aquesta conclusió. Arribar a un lloc nou; una nova cultura; una gent desconeguda; etcètera, jo era com una granota fora de l’estanc on havia viscut fins llavors. La primera “cosa” que em va donar la benvinguda, va ser sense dubte, la seva llengua. Als deu anys vaig arribar a Espanya, concretament a Lloret de Mar,  vaig començar a estudiar a finals del quart curs de primària i estava realment espantada, llavors un grup de nois i noies se’m acostar i em van dir: “Tu, xinesa, perquè no t’apartes?”, no entenia el que deien, és clar, com sabia jo que em deien això quan en realitat em preguntaven en castellà si volia jugar a pica paret amb ells! Però d’alguna manera les seves paraules van arribar a fer-me entendre que no em volien cap mal, a continuació  els vaig somriure i ells a mi també.

Actualment estic estudiant el castellà, el català, l’anglès, el francès, el xinès i encara em recordo una mica de l’italià, i a través d’elles, he estat capaç de conèixer com són la gent, els principis de les cultures que les envolten i també les emocions de la persona que les parla. És així, que per a mi, una llengua és un mitjà de comunicació oral o per escrit, i una manera de fer entendre les meves emocions.


Martina Wang, 4t C


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per fer una aportació.